jueves, 15 de julio de 2021

LLanars - Vilallonga de Ter - Collada Verda

Ruta preciosa pero al principi amb unes bones rampes.

Primer dir que amb vaig descuidar de engegar el gps i falten els primers 5 km o sigui que en total son uns 26 km, pero no tenen perdua, sortim de Llanars per fer uns 4 Km de carretera fins despres de Vilallonga de Ter, just al final del camping marxem per la pista a l'esquerra, que deseguida comença a pujar de valen,primer pasem per el costat de una casa, un tros mes amunt trovem un trencan a l'esquerra que va a una casa(La Planella), un troset mes amunt trovem un altre trencan a l'esquerra que baixa molt, doncs nosaltres per aquesta pista travessa una riera i torna a pujar, ara ja es anar seguin aquesta pista i ens porta ja al track, la pista puja fort pero mes endevant ja es modera una mica i es pot anar pujant mes be, un cop arriben en un punt que an talat els arbres ja planeja mes amb unes vistes espectaculars, ara baixarem directes fins la Collada verda, aqui podries agafar la pista de la dreta per anar cap a Pardines o a l'esquerra per baixar cap l'Abella i cap a la Roca tot baixada per pista bona, pero nosaltres u compliquem una mica per fer-ho una mica mes maco, marxem recta per un cami trencat amb forta pujada cap les pastures, arribarem a un filat que el seguirem fins el pas per travesarlo, aqui cuasi sense cami per pastures amb els recs o camins deixat per les vaques anirem planejan i baixan per on podem fins ja a trobar una pista mes o menys bona que la seguirem de baixada fins arribar sota el poble de l'Abella, travasarem el poble i agafarem la carretera de baixada fins el poble de La Roca, alla agafarem un corriol primer i despres pista que ens portara de nou a Llanars.

Ruta sense gaires complicacions, lo mes dur son les primeres rampes i despres de la collada verda  els prats de baixada pero es poc tros i el paisatge que tenim oblides aquesta dificultat i que molts u farat tot sobre la bici.

KM: 26km

Desnivell Acumulat de Pujada: 1000mts ( al no posar el gps al principi no se segur)