domingo, 18 de enero de 2015

Tavertet (Bauma deles Piques i Barret de la Parereda)

Primer agrair la ruta al company de Wikiloc Carletto. La caminada es molt curta pero força interesant per els paisatges que es poden veure, i la bauma de les Piques i la pedra del Barret de la Parereda. Sortim desde el mirador de Balà, al costat de la carretera poc abans d'arribar a Tavertet, comencem a caminar per una bona pista que va pujan fins el coll Saplomera, aquí agafem un cami que marxa a l'esquerra primer puja un plelet pero despres va mitg planejant, el corriol per el mitj del bosc es perdedor per la cantitat de camins que marxan, el millor es anar seguin les marques grogues, arribem de cop a la gran Bauma de les Piques, segons diuen el nom ve de les tres piques que te per recollir aigua, seguim per el final de la bauma seguin el corriol de les marques grogues, en un punt trobem a ma dreta una roca que te unes "escales" talladles a la pedra, pujem a dalt i anem carenejant fins a trovar el Barret de Parereda, per marxa el cami baixa de cop per l'altre bassant de la montanya, aquesta baixada es una mica complicada sobretot si es va amb canalla no es perillosa pero sels te que anar ajudant sobre tot en el meu cas que la nit anterior había plogut i estaba una mica relliscos, al final agafem un corriol en bon estat i net que ens porta de nou al Coll de Saplomera, i baixem per la pista que ens porta de nou al Cotxe al mirador de Balà.